Rabu, 17 Februari 2010

aku dan sesuatu vol.33

ape la nk jdik ngan uma aku... musim ujan tp air paip plak xde. sadis betul.... da la smalam aku blik keje kene tutuh ujan kaw2 punye... blik plak air paip xde mase aku nk mand.... mand lambat punye pasal aku hampir2 nk demam... seb bek aku mik langkah pencegahan awl semalam, klu x confirm aku tombang da pg nie... pg td ase berat gila nk bgun pagi... walaupun da denga bunyi enset aku bunyi 2x tp stil arap mase 2 lambat gerak n aku de pluang ag tuk lelapkan mate... last2 kene bgun gak bila mane sayang aku da kol... klu die da kol 2 maknenye aku da lambat la bgun huhu... pas die letak ngan ase malas yg melampau aku pun turun la ag katil... mik towel sume pas 2 pg kt depan tb men dumbel jap... pas 2 tampa gosok gigi n selambanye aku minum air hahaha owg kate awet mude huhu aku pun xpasti ngan kenyataan 2... tp aku bedal je g pun haus pasal da lme tido... pas 2 p mand cam biase... tp bila je nk mandi perut plak meragam... aku p masuk tandas... tp ngan hati yang bengang ag skali tgk air still xde ag.... tepakse la aku jdik hulk pepagi bute ngan mengangkat air air bilik air ke toilet... walaupun hakikatnye xde la jauh sgt tp sbb ase yang bengang aku jdikxiklas... walaupun tuk kepentingan sendiri tp aku merungut npak sgt ke xiklasan aku pg td...uma aku bukan xde air pun sbenanye... tp kawan aku dok kongsikan paip uma aku ke uma jiran aku yg jarang2 ade kt sini... die sik kate sian kt makcik 2... ye aku tau mg patut dikesiankan pun... tp benda nie da jdik kerap kali da... smpai kami penghuni uma yg dok membayar nie pulak yg terbeban... makcik 2 plak cam xde enisetif nk masukan air kt uma die... tah la aku malas nk ckp kang ckp aku kurang ajar plak... tp klu bende nie jdik kt owg len aku ase dierang pun akan rase benda yg same cam aku rase ari nie... lebih2 ag disebabkan air dikonsikan untuk 2 rumah bil air jdik melambung... palak 2 da tetungak lg... padahal aku rase tiap2 bulan ade je bajet sewa uma yg diperuntukan tuk bayar bil utiliti 2... aku nk ckp byak pun susah... nk jage ati orang lg... tp aku siri yg akit ati... aku plak jenis nk panjangkan cite... lg pun kawan2 klu gaduh susah nti... da la dok merantau klu xsependapat kan susah.... ckp banyak pun xgune yg raja terus raja yg mengmis terus mengemis... karma dunia... selagi darah masih mengalir... selagi jantung terus bedegup... kasih sayang... mimpi... persahabatan terus menjadi pegangan... cita2 adalah cinta.... cinta adalah 0_O ?? pk la siri...

salam....

mohazha
~si penglipurlara

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...