Khamis, 25 November 2010

aku dan sesuatu vol.51

~aku bukan sepohon pokok

bagai telah ditakdirkan.... 1 demi 1 ujian ku terpakse tempuh da terima, kekadang hampir membuat ku xredha ke atas takdirnya, da jdik resam aku bukan sepohon pokok. lemah yang ku rasekan hanya dirimu yang mengetahui... luaranya ku tampak lega... ku seperti redha tp kekecewaan yg tersisip hanya dirimu yang ketahui....

aku bukan sepohon pokok....
aku tidak melindungi....
aku tidak dilindungi...

aku bukan sepohon pokok....
daun ku tidak hijau kembang berseri....
akarku tidak menjalar di isi bumi....

wahai sepohon pokok...
tidak sedarkah akan silapmu....
melindungi parasit di balik hijau daun mu....
mengambil bukan yang hak melalui akarmu....

tidakah diri rase besalah...
mengorbankan usur2 lain demi kepentingan mu....


Ya Allah.... jika ini takdirmu,
redhakan ku ya Allah...
sesungguhnya rase yang tersisip di hati ini adalah kehendakmu....
ku kembalikan rase ini yaAllah sesungguhnya aku tak ampuh untuk bertahan....
kelemahan ku semakin tertunjuk..... redhakan ku ya Allah... redhakan takdirmu ini...

kepada rakan yg bejaya ngan temuduga itu... tahniah ku ucapkan....aku amat cemburukan kalian....aku sedar aku xberada dlm gagasan kalian.... aku sedar aku xdilindungi seperti kalian.... pe2 pun tahniah ats kejayaan masing2... rezeki bukan disini... aku xmahu meharap lg... kekecewaan yang ku rase telah membunuh raseku....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...